2015年12月26日星期六

Diabetes med nyresvigt, er jeg ved at dø

Patient: Sami
Countury: Canada
Diagnose: type 2-diabetes i 20 år og netop blevet diagnosead som kronisk nyresygdom. Nyre funktion er skærpende for de seneste tre år.
Sygdomstilstand: komplikationer af nyresvigt, herunder pericarditis, gastritis og pulmonal kongestion. Blege ansigt. Dehydrering. Hypertension 160/90. Hjerteslag 80. Vigtigste lab testresultater:
8 maj: Creatinin 712, BUN 26, blodsukker 7,2 (4,2-6,1). Chelosterol 8,37 (0-5,5). Triglycecide 4,08 (<2,26). LDL 6.8.
Spørgsmål: min kreatinin er faldet fra 712 til 392; pericarditis og mavekatar er blevet hjemvist efter indlæggelse. Men i går, 10., maj, min kreatinin er steget til 795. Min læge fortalte mig, jeg har ingen andre muligheder end dialyse og nyretransplantation. …hvad kan jeg gøre? jeg ved at dø?
Svar fra nyre ekspert:
Jeg kan helt forstå dine følelser. Nu vil jeg forklare din generelle tilstand:
A: pericarditis er en komplikation af nyresvigt. Det har to typer: uræmiske percarditis og dialyse-relaterede pericarditis. For patienter med nyresvigt, kan percariditis være forårsaget af flere faktorer, herunder underernæring, lav immunitet, hyppige infektioner, trombocyt dysfunktion og cleeding tendens.
Under dialyse, kan ved hjælp af heparin øger risikoen for blødende pericarditis og hjertetamponade. Vand og natriumretention som følge af utilstrækkelig dialyse kan øge hydropericardim dermed fremkalde hjertesvigt.
B: Blege ansigt er forårsaget af anæmi som nyrerne ikke kan producere nok erythropoietin i produktion af røde blodlegemer. Hypertension er normalt en kombineret resultat af utilstrækkelig reninudskillelse og væskeophobning.
C: Nyresvigt kan forårsage retention af kalium. Dette kan forårsage alvorlige komplikationer, såsom følelsesløshed, bremset hjertebanken, arytmi og hjertestop. Din hjerterytme er normal nu. Men det er også nødvendigt at begrænse forbruget af kalium i din kost.
D: Creatinin og blod urea kvælstof er metaboliske affald. De bør normalt fjernes ved nyre filtre indkaldt som glomeruli.
Dialyse kan sænke kreatinin på kort tid med en kunstig filter, men det forbedrer ikke nyrerne. Over tid, vil nyre ardannelse forværres. Du nævnte kreatinin niveau 712 dage siden. Det har nu forøget til 795. Dette er en indikator, nyreskader er skredet.
Som vi kan fundet fra ovenstående alvorligt nekrotisk nyrerne er den underliggende årsag til alle kliniske komplikationer. I konventionelle behandlinger, er der ingen metode til at forbedre nyrer; og patienterne bliver nødt til at vente på en nyretransplantation.
Men nu, med medicinsk forskning forløber, nye behandlingsformer for forbedring af nyrer er blevet tilgængelig. Det vil sige, Micro-kinesisk medicin Osmotherapy og stamcelleterapi. Behandlingerne er rettet mod at inddrive nyreskader dermed fjerne komplikationer.

For at få detaljerede behandling planer, kan du kommunikere med vores online konsulenter direkte.

没有评论:

发表评论

Full Name:

Gender:

Age:

Country:

Email:

Skype:

Whatsapp:

Viber:

Phone Number:

Message: