2016年2月23日星期二

Creatinin 1,8 seks måneder efter nyretransplantation, hvad man skal gøre?

Patient: Jeg havde en nyretransplantation 6 måneder siden. Jeg havde et reelt problem med ødem efter operationen. Efter operationen, min creatinin var 1,3. For de sidste par måneder, blev jeg tage 20 mg Lasix dagligt og var omkring 15 lbs. ovre i vand, BP var i 180 s, og jeg var stakåndet. Endelig steg Lasix til 60 mg per dag, og jeg føler mig meget bedre. Men problemet er, at kreatinin steget til 1,8. Jeg er virkelig bekymret og ikke ved, hvad de skal gøre. Kan du give mig nogle forslag?
A: For det første vil jeg forklare, hvad der forårsagede din ødem. Som du kan forstå, kan den transplanterede nyre anerkendes som fremmed af kroppen efter transplantationen, hvilket førte til kroniske repulsion reaktioner. Som følge heraf er filtrering funktion af den transplanterede nyrer forringet, hvilket førte vand og natriumretention og resulterer i ødem. Din højt blodtryk er også relateret til øget blodvolumen forårsaget af væskeophobning.
At lindre ødem, rådes du til at begrænse vand og salt indtag. Normalt dagligt indtag vand kan være 500ml + 24-timers urinproduktion. Men på denne måde, hvis ødem og forhøjet blodtryk er stadig meget alvorlig, Lasix er også nødvendig for at mindske risikoen for højt blodtryk. Dette er den mest almindelige såvel som konventionelle behandling for alvorlig ødem og forhøjet blodtryk.

Alternativ til at lindre ødem er at reparere nyrerne.

没有评论:

发表评论

Full Name:

Gender:

Age:

Country:

Email:

Skype:

Whatsapp:

Viber:

Phone Number:

Message: